iulie26 , 2024

    Cat de mult a crescut nevoia de robotii umanoizi?

    Din aceeasi categorie

    10 idei pentru a-ti surprinde partenerul de Ziua Indragostitilor

    De Ziua Indragostitilor, nu este nevoie sa cumparati cadouri....

    Cele mai inteligente 6 zodii

    In astrologie, semnele zodiacului ne marcheaza personalitatea...

    Cele mai rautacioase 7 semne ale zodiacului

    Exista femei in Zodiac care se lupta cu un...

    Cum se comporta fiecare zodie atunci cand devin parinti

    Cu aceasta ocazie urmeaza sa fim atenti la ceva...

    Share

    Pe masura ce rata natalitatii umane scade, robotii umanoizi ar putea sa ocupe slabiciunea si sa ocupe locurile de munca vacante. Dar chiar avem nevoie de ei? Construirea unui robot care sa fie atat uman, cat si util este un vis ingineresc vechi de zeci de ani, inspirat de stiintifico-fantastic popular.

    In timp ce cea mai recenta nebunie a inteligentei artificiale (AI) a declansat un alt val de investitii in incercarea de a construi un umanoid, majoritatea prototipurilor actuale sunt stangace si nepractice, aratand mai bine in spectacolele pe scena decat in ​​viata reala. 

    Asta nu a impiedicat o mana de startup-uri sa continue.

    „Intentia nu este sa incepem de la inceput si sa spunem: „Hei, incercam sa facem un robot sa arate ca o persoana”, a spus Jonathan Hurst, co-fondator si sef robot ofiter la Agility Robotics. 

    „Incercam sa facem roboti care sa poata functiona in spatii umane”.

    Avem nevoie chiar de umanoizi? 

    Hurst isi propune sa descrie robotul de depozit al Agility, Digit, ca fiind centrat pe om, nu umanoid, o distinctie menita sa sublinieze ceea ce face fata de ceea ce incearca sa fie.

    Ceea ce face, deocamdata, este sa ridice pubele si sa le mute. Amazon a anuntat in octombrie ca va incepe testarea Digits pentru utilizare in depozitele sale, iar Agility a deschis o fabrica din Oregon in septembrie pentru a le produce in masa.

    Digit are un cap care contine camere, alti senzori si ochi animati si un trunchi care functioneaza in esenta ca motor. 

    Are doua brate si doua picioare, dar picioarele sale sunt mai asemanatoare unei pasari decat ale omului, cu un aspect de genunchi inversati, care seamana cu asa-numitele animale digitigrade, cum ar fi pasarile, pisicile si cainii care merg mai degraba cu degetele de la picioare decat pe picioare plate.

    Humanoizi care pot naviga in mediile umane

    Producatorii de roboti rivali, precum Figure AI, adopta o abordare mai purista a ideii ca numai umanoizii adevarati pot naviga in mod eficient la locurile de munca, casele si o societate construita pentru oameni. 

    De asemenea, Figure intentioneaza sa inceapa cu un caz de utilizare relativ simplu, cum ar fi intr-un depozit de vanzare cu amanuntul, dar vizeaza un robot comercial care poate fi „iterat ca pe un iPhone” pentru a indeplini mai multe sarcini pentru a prelua munca oamenilor pe masura ce rata natalitatii scade. in jurul lumii.

    „Nu sunt destui oameni care fac aceste locuri de munca, asa ca piata este masiva”, a spus CEO-ul Figure AI, Brett Adcock. 

    „Daca putem convinge umanoizi sa faca o munca pe care oamenii nu doresc sa o faca pentru ca exista un deficit de oameni, putem vinde milioane de umanoizi, poate miliarde”.

    In acest moment, insa, firma lui Adcock nu are un prototip gata de comercializare. Fondata cu putin peste un an in urma si dupa ce a strans zeci de milioane de dolari, a dezvaluit recent un videoclip de 38 de secunde cu Figure care se plimba prin instalatia sa de testare din Sunnyvale, California.

    CEO-ul Tesla, Elon Musk, incearca, de asemenea, sa construiasca un umanoid, numit Optimus, prin divizia de robotica a producatorului de masini electrice, dar o demonstratie live de anul trecut a pasilor stanjeniti ai robotului nu i-a impresionat pe expertii din domeniul roboticii.

    Aparent mai departe este vecinul Apptronik al lui Tesla, Austin, Texas, care si-a dezvaluit umanoidul Apollo intr-o demonstratie video din august.

    Toata atentia – si banii – turnati in fabricarea de masini umanoide neplacute ar putea face ca intreaga intreprindere sa para un hobby zadarnic pentru tehnologii bogati, dar pentru unii pionieri ai robotilor cu picioare este totul despre ceea ce inveti pe parcurs.

    „Nu numai despre designul si functionarea lor, ci si despre modul in care oamenii le raspund si despre tehnologiile fundamentale subiacente pentru mobilitate, dexteritate, perceptie si inteligenta”, a spus Marc Raibert, co-fondatorul Boston Dynamics, cel mai bine cunoscut pentru robotii sai asemanatoare cainelui pe nume Spot.

    Raibert a spus ca uneori calea dezvoltarii nu este pe o linie dreapta. Boston Dynamics, acum o subsidiara a producatorului de masini Hyundai, a experimentat construirea unui umanoid care ar putea manipula cutiile.

    „Aceasta a dus la dezvoltarea unui nou robot care nu era cu adevarat un umanoid, dar avea mai multe caracteristici ale unui umanoid”, a spus el printr-un mesaj trimis prin e-mail. 

    „Dar modificarile au rezultat intr-un nou robot care ar putea manipula cutiile mai repede, ar putea lucra ore mai lungi si ar putea functiona in spatii inguste, cum ar fi un camion. Asa ca cercetarea umanoid a condus la un robot util non-umanoid”.

    „Cea mai grea problema este intelegerea lumii”

    Unele startup-uri care vizeaza masini asemanatoare oamenilor s-au concentrat pe imbunatatirea dexteritatii degetelor robotizate inainte de a incerca sa-si faca robotii sa mearga.

    Mersul pe jos „nu este cea mai dificila problema de rezolvat in robotica umanoida”, a spus Geordie Rose, co-fondator si CEO al British Columbia, startup-ul Sanctuary AI din Canada. 

    „Cea mai grea problema este problema intelegerii lumii si a putea sa o manipulezi cu mainile tale”.

    Cel mai nou si primul robot biped al Sanctuary, Phoenix, poate stoca rafturi, descarca vehicule de livrare si poate opera o casa, primii pasi catre ceea ce Rose vede ca un obiectiv pe termen mult mai lung de a-i determina pe roboti sa perceapa lumea fizica pentru a putea rationa despre asta. intr-un mod care seamana cu inteligenta. 

    La fel ca alti umanoizi, este menit sa arate dragut, deoarece modul in care interactioneaza cu oamenii reali este o mare parte a functiei sale.

    „Vrem sa fim capabili sa furnizam forta de munca lumii, nu doar pentru un singur lucru, ci pentru toti cei care au nevoie de ea”, a spus Rose. 

    „Sistemele trebuie sa poata gandi ca oamenii. Asa ca am putea numi asta inteligenta generala artificiala, daca doriti. Dar ceea ce vreau sa spun mai precis este ca sistemele trebuie sa poata intelege vorbirea si trebuie sa fie capabile sa converteasca intelegerea vorbirii in actiune, care va satisface rolurile de munca in intreaga economie”.

    Imbratisand roboti in loc sa ne fie frica de ei

    Robotul Digit de la Agility a atras atentia Amazon, deoarece se poate plimba si se poate misca intr-un mod care ar putea completa flota existenta a gigantului comertului electronic de roboti asemanatoare vehiculelor care misca carucioare mari in jurul depozitelor sale vaste.

    „Aspectul de mobilitate este mai interesant decat forma reala”, a spus Tye Brady, tehnolog sef al Amazon pentru robotica, dupa ce compania l-a aratat la un eveniment media din Seattle.

    In acest moment, Digit este testat pentru a ajuta la sarcina repetitiva de a ridica si muta containerele goale. Dar doar daca il avem acolo, este neaparat sa resusciteze unele temeri cu privire la robotii care iau locurile de munca ale oamenilor, o naratiune pe care Amazon incearca sa o impiedice sa se impuna.

    Cofondatorul si CEO-ul Agility Robotics, Damion Shelton, a declarat ca robotul de depozit este „doar primul caz de utilizare” al unei noi generatii de roboti despre care spera ca vor fi acceptati mai degraba decat de temut, in timp ce se pregatesc sa intre in afaceri si case.

    „Deci, in 10, 20 de ani, veti vedea acesti roboti peste tot”, a spus Shelton. 

    „Pentru totdeauna, astfel de roboti centrati pe om vor face parte din viata umana. Asa ca este destul de interesant”.