Programeaza-ti somnul pentru a te simti mai bine!

Somnul joaca un rol foarte important in viata noastra de zi cu zi si de aceea este bine sa avem grija cum si cat dormim. Daca si tie ti se intampla sa te trezesti dimineata obosit, noi iti dezvaluim cateva secrete pe care le poti aplica si care te vor ajuta la un somn mai linistit si odihnitor.

De fiecare data cand iti schimbi orarul de somn te trezesti mai obosit. Daca pana acum obisnuiai sa adormi la ora 23:00, iar intr-o zi ai adormit cu 2 ore mai tarziu, vei observa ca dimineata vei fi mult mai obosita. Si nu deoarece nu ai dormit acele 2 ore, ci pentru ca abilitatea creierului de a se obisnui cu un alt orar este un proces de durata. In timpul noptii, creierul tau preceseaza toate informatiile zilei precedente, si daca este obisnuit sa doarma 8 ore, atunci va fi dat peste cap cand il vei trezi dupa doar 6 ore. Insa in cateva zile, creierul se va obisnui si cu acest program, si te vei trezi mai odihnita dimineata.

Chiar daca iti este greu sa te trezesti de dimineata, la prima alarma a ceasului, incearca sa nu iti prelungesti sederea in pat cu inca cateva minute si trezeste-te chiar atunci. Asta pentru ca creierul tau trebuie sa se trezeasca complet, si nu din 5 in 5 minute de fiecare data cand suna din nou alarma. Vei evita astfel oboseala pe parcursul zilei.

Somnul in sine are mai multe faze, dintre care cea mai profunda si odihnitoare este faza REM (miscari oculare rapide). Tot in aceasta faza au loc visele. Chiar daca faza REM se repeta de mai multe ori pe noapte, spre dimineata devine mai accentuata, iar acesta este momentul perfect pentru a ne trezi. Paradoxal, in timpul diminetii avem si cele mai multe cosmaruri, insa daca ne trezim brusc, ne vom simti plini de energie de-a lungul intregii zile.

Pentru a beneficia de un somn cat mai linistit trebuie sa ai grija si la alimentatie. Incearca sa nu mananci prea picant seara, evita dulciurile deoarece iti dau un surplus de energie si spune nu mancarurilor grele cu foarte multa carne, deoarece corpului ii va fi mai greu sa digere aceste alimente noaptea si este posibil sa iti perturbe si somnul. Obisnuieste-te sa bei o cana de ceai sau de lapte seara inainte de culcare, deoarece laptele are un efect benefic asupra organismului seara.

Inainte de culcare incearca sa scapi de toate neintelegerile aparute de-a lungul zilei si tot stresul acumulat. Incearca sa te relaxezi, fie cu un masaj, fie cu o baie fierbinte deoarece un corp relaxat doarme mult mai bine. Lasa deoparte tot ce te deranjeaza si vei vedea ca somnul va fi mult mai odihnitor.

Acest articol a fost publicat în My Blog. Salvează legătura permanentă.