Cosmaruri si terori nocturne la copii: ce sunt acestea si cum sa le tratam?

Copiii ajung la o varsta la care somnul inceteaza sa mai fie continuu si este modificat de diferiti factori care le afecteaza mediul de odihna, se trezesc si se trezesc in mod constant, motivul poate fi temutele terori nocturne sau cosmaruri, astfel ca odihna este o adevarata provocare in familie. care ii lasa pe micuti si parinti epuizati de noaptea proasta pe care au avut-o, modificand starea de spirit a tuturor celor implicati.

Voi incepe prin a va spune ca o „ teroare nocturna ” este o intrerupere a somnului, in care copilul se trezeste brusc intr-o stare de plans, frica , teroare, frica si ganduri suparatoare , motivul este necunoscut dar poate fi declansat de: lipsa. de odihna, febra , tensiune emotionala, stres sau conflicte familiale , apar intre varsta de trei si sapte ani, de obicei intre miezul noptii si primele ore ale diminetii .

In timpul acestor episoade micutii tipa, sunt confuzi si speriati, lovesc in jurul lor si, la randul lor, nu sunt constienti de realitate , s-ar putea sa nu-ti raspunda cand vorbesti cu ei, sunt chiar atat de speriati incat suna agitati, ritmul cardiac creste si poate dura intre 10 si 20 de minute, dupa care pot dormi de parca nimic nu s-ar fi intamplat, chiar si in imposibilitatea de a-si aminti momentul trait. Copiii cu terori nocturne pot chiar somnambuli .

Pe de alta parte, „ cosmarurile ” apar la primele ore ale diminetii si sunt de obicei asociate cu expunerea la experiente de teroare sau frica traite in filme, programe TV sau povesti spuse care au provocat un gand care l-a declansat, este de tulburare . vise care provoaca frica sau anxietate si care sunt asociate cu sentimente negative, spre deosebire de terori, micutul care le sufera poate spune ce a visat si ce i-a provocat frica, sa fie orientat si alert.

Daca terorile nocturne sunt recurente, varianta este sa mergi la medic pentru un control si astfel sa excluzi o tulburare de somn prin efectuarea analizelor pertinente. 

De multe ori copilul are nevoie doar sa fie mangaiat de parinti , ii putem sprijini dormind bine, ceea ce implica orele de somn recomandate, aceasta rutina trebuie sa fie regulata, inclusiv citirea unei povesti, masaj cu uleiuri, folosirea unui difuzor cu esente relaxante, avand o jucarie de securitate , dormind cu o lampa slaba, oferindu-i certitudinea ca vei fi acolo cand va avea nevoie si ca vei lasa usa deschisa in caz ca are nevoie de ceva, sa-i sarut si o imbratisare inainte de a inchide ochii, insoteste-l si da-i multa incredere si fii clar ca mai tarziu vor disparea pentru ca este temporar, asta in materie de terori nocturne.

Pentru cosmaruri , impiedicati-l sa vada lucruri care nu sunt potrivite cu varsta lui, in orele aproape de pat, restrictionati utilizarea televizorului sau a dispozitivelor electronice , incepeti o rutina de somn care include sa ii ofere siguranta , explicandu-i ca nu este nimic de care sa va temeti, a face un ritual precum rugaciunea, multumirea, evitarea anumitor alimente precum zaharul, mancatul in exces si a avea ceva care sa te ajute sa te stapanesti pentru a evita aceste momente de temut.

Si amintiti-va, fie ca este un cosmar sau o teroare nocturna, o arma infailibila pentru a le combate va fi intotdeauna sa-i imbratisam, sa le aratam dragostea noastra , sa-i invitam sa doarma in patul nostru si sa le transmitem pacea.