octombrie10 , 2025

    Cum sa cresti autoritatea domeniului unui site web

    Din aceeasi categorie

    Share

    Descoperiti ce inseamna autoritatea de domeniu si cum puteti urmari si creste scorul de autoritate a site-ului web pentru o companie sau afacere. Exista multe modalitati de a creste scorul de autoritate a domeniului, de la campanii de marketing pe retelele de socializare la optimizarea paginilor pentru o afisare optimizata pe dispozitive mobile.

    Imbunatatirea autoritatii domeniului este o strategie esentiala pentru construirea unei marci si optimizarea unui site web pentru motoarele de cautare precum Google. Daca doresti sa citesti mai multe informatii despre acest subiect, te invitam sa accesezi Instapress pentru resurse suplimentare si sfaturi avansate despre cresterea autoritatii domeniului unui site web.

    Ce este autoritatea de domeniu (DA)?

    Autoritatea de domeniu sau DA sunt scorurile de clasificare in motoarele de cautare dezvoltate de Moz, un lider in domeniul SEO. Se bazeaza pe o varietate de algoritmi, iar scorurile DA variaza de la 1 la 100; cu cat scorul este mai mare, cu atat este mai mare probabilitatea ca site-ul sa fie clasat.

    Un scor bun al autoritatii de domeniu ar fi mai aproape de 100, in timp ce un scor scazut al autoritatii de domeniu ar fi mai aproape de 1 DA. Un indicator bun confera relevanta site-ului web si industriei sau subiectului cautat de oameni. Recunoasterea marcii sau prestigiul autorilor, calitatea continutului web si situatia competitiva din jurul afacerii sunt factori care influenteaza DA. Deoarece scorul de autoritate se bazeaza pe numerosi factori, este adesea fluctuant.

    Cum sa cresteti autoritatea domeniului

    Null, nu exista modalitati sigure de a creste autoritatea domeniului, dar daca exista unele strategii pe care le puteti face pentru a creste scorul DA.

    Optimizati SEO tehnic

    Tehnica SEO este o parte importanta a oricarui site web. Se refera la cerintele tehnice pe care motoarele de cautare le prefera atunci cand acceseaza cu crawlere rezultatele cautarii. Exista multi factori tehnici care va ofera sanse mai mari de calificare, cum ar fi:

    • Instalati un certificat SSL (Secure Sockets Layer) .
    • Asigurati-va ca site-ul web este compatibil cu dispozitivele mobile.
    • Remediati orice probleme de continut duplicat.
    • Creati o harta a site-ului.
    • Adaugati markup de date structurate pe site.
    • Inregistrati site-ul web in Google Search Console.

    Creati continut care poate fi legat

    Continutul care poate fi conectat va permite sa cresteti backlink-urile. Continutul care poate fi conectat tinde sa fie bine cercetat si adesea se concentreaza pe subiecte aprofundate. Creatorii acestui continut tind sa fie vazuti ca o autoritate in acest subiect si sunt lideri in industrie.

    Continutul care poate fi conectat vizeaza, de asemenea, un public de nisa, asa ca nu va fie teama sa creati continut pentru un subset de clienti. De asemenea, este important ca continutul care poate fi conectat sa fie atemporal sau vesnic verde, acest lucru va scadea sansele ca cineva sa creeze un link catre continut si sa gaseasca un link mort.

    Imbunatatiti infrastructura de legaturi interne

    Construirea autoritatii site-ului necesita timp, dar o modalitate buna de a incepe aceasta calatorie este imbunatatirea infrastructurii interne. Cand continut nou este postat pe site, motoarele de cautare acceseaza cu crawlere acel continut nou. Daca includeti linkuri catre continut publicat anterior, acel continut va fi accesat cu crawlere. Acest lucru va oferi continutului vechi sansa de a fi accesat cu crawlere atunci cand era candva inaccesibil pentru motoarele de cautare.  

    Concentrati-va pe continut original si de calitate

    Dupa cum am mentionat mai sus, este important sa creati continut original si de inalta calitate. Atunci cand se califica autoritatea de domeniu, crawlerele motoarelor de cautare o vor considera un punct impotriva daca aveti continut duplicat in site sau pagina.

    Lucrul la si perfectionarea strategiei de continut va va ajuta sa creati continut de inalta calitate pe care clientii si publicul tinta il vor citi cu adevarat. Cautati continut care contine cel putin 1.000 de cuvinte si subiecte bine cercetate si gandite. De asemenea, asigurati-va ca includeti cuvinte cheie care au o intentie ridicata de cautare.

    Concentrati-va pe link-uri de inalta calitate

    Cu continut de inalta calitate vin link-uri de inalta calitate. Cand decideti ce linkuri sa utilizati in continutul dvs., asigurati-va ca continutul la care faceti link respecta si regulile pe care le utilizati pe propriul site. Link-urile de inalta calitate includ link-uri catre alte pagini relevante si autorizate de pe site-ul dvs., precum si catre pagini de inalta calitate din afara domeniului dvs.

    Legaturile externe sau recenziile care directioneaza un public departe de site ar trebui sa provina de la site-uri web de incredere care au un scor de autoritate ridicat. Puteti verifica autoritatea de domeniu a oricarui site web cu instrumentul pe care ati decis sa il utilizati.

    Asigurati-va ca site-ul este prietenos cu dispozitivele mobile

    In 2015, Google a introdus preferinta de accesare cu crawlere „in primul rand pe mobil” in clasamentele de cautare. Aceasta inseamna ca, atunci cand Google acceseaza cu crawlere site-ul dvs., mai intai cauta versiunea mobila a site-ului dvs. Iata cinci factori cheie pe care ii foloseste Google atunci cand acceseaza cu crawlere paginile dvs. optimizate pentru dispozitive mobile: 

    1. Configuratii viewport –  Paginile dvs. ar trebui sa fie configurate pentru a gazdui diferite dispozitive mobile: iPhone, Android si tableta.
    2. Lizibilitatea fonturilor:  textul paginii web ar trebui sa aiba dimensiunea potrivita si sa fie usor de citit pentru clienti.
    3. Pluginuri compatibile –  Asigurati-va ca pluginurile pe care le utilizati sunt  compatibile cu  dispozitivele mobile
    4. Dimensiunea linkului si proximitatea: butoanele si linkurile cu indemn trebuie sa fie dimensionate adecvat si sensibile la atingere. Daca butoanele sau linkurile sunt prea aproape unele de altele, acestea pot fi dificil de utilizat pe un ecran tactil.

    Utilizati marketingul pe retelele sociale

    Partajarea continutului de pe site si paginile sale pe retelele sociale va face minuni pentru scorul de autoritate a domeniului. Acest lucru se datoreaza faptului ca aprecierile, comentariile si distribuirile pe retelele sociale sunt luate in considerare atunci cand se califica autoritatea.

    Semnalele retelelor sociale sunt un factor urias de clasare si daca nu creati continut cu care urmaritorii dvs. pot interactiona, continutul va fi pe site de la sine. Este o idee buna sa includeti butoane de partajare direct pe site-ul web, astfel incat cititorii dvs. sa le poata distribui urmaritorilor lor. SEO pentru retelele sociale este  o parte importanta a oricarei strategii de marketing pentru afaceri mici.